mandag 12. mai 2008

..harru sett på makan..

til fint kjøkken! Jeg bare måtte lage et innlegg med disse bildene, og tror jeg må bytte navn til fru Turkis også, selv om jeg ikke synes det er like schwung over det;) Dette kjøkkenet fra (igjen, tidenes beste interiørblad) Boligmagasinet har den perfekte miks av nytt og gammelt synes jeg! Se det rene, modernistiske kjøkkenet, mikset med stukkatur og det hvite gulvet. Forelska, jeg:) Men, hvordan får man hvitt gulv i nyere hus, tro? I eldre hus er det jo bare å male gamle tregulv (vakker, vakkert!), men i nye hus? Noen som vet? Jeg er i oppussingsmodus!



14 kommentarer:

Anonym sa...

Flås flås!!! Flämt flämt! Nä, jag har aldrig sett maken till snyggt!!!
Och precis den där nyansen på skåpen på bild två vill jag ha på ett skåp som jag har...
Tack för inspirationen!!!

Anonym sa...

Kjempefint! Takk for linktipset, jeg elsker interiørlinker! Kan jeg tipse deg om www.alltihemmet.se
synes det er et fint blad og en fin webside :)
hilsen mette

Villa Luftslottet sa...

Hei på deg:)
Rå-lekkert med hvite gulv, det er jeg heeeelt enig i!!!! Spør "Drømmen om en eplehage du hun har hvite fine gulv i andre etasje:)
Tusen tusen takk for kjempehygelig WOW;)

Solveig sa...

I loooove!

maling: de fleste gulv kan males:) og det blir bra! det er litt dyrere enn vanlig maling. mange typer å velge mellom, jeg har vært med å male gulvbelegg, feks, trodde aldri jeg skulle si det, men det ble BRA!

Mys liv och hem sa...

Jag kan inte se mig mätt på såna här ljusa bilder med färgglada inslag...suveränt

Ida sa...

Åh detta är precis vad jag älskar och vill ha! Försöker förklara för maken min att det är så vi ska få ihopa våra stilar-han gillar nytt och jag gillar gammalt, vitmålat och slitet! Och fönstrena är underbara! Ha en bra dag! Kram Ida

Anne sa...

YES !!! Den lysktona, DEN tar jeg. Hiver sporenstreks ut den over bordet her for å erstatte den med denne du..., gusj så lekker.

Hvem skulle i grunn tro jeg skulle felle så for prismer du ??? Ganske så utenkelig i grunn, men den gamle messinglyskrona som henger her bare MÅ !!! Hvorfor ?? sier gubben da, "den lyser jo da??" MANNFOLK !!!
Skjønner ikke jeg er rimelig lei av den han skjønner du, og egentlig... skal han jo være glad for at det er han som ikke havner nedover lia her :-)))

Men gubben har fått en skjønn patina han skjønner du. Som rakved, som GundaM ville sagt...
Til tider også litt shabby..., så da får han bli... OM jeg kan bytte ut lyskrona.

fryktelig så opphengt en kan bli i detaljer du, når en ser etter ting en skulle hatt nytt selv.
Så ikke annet enn lyskrona på bildene her jeg nå :-)) (skammer meg...)

Fin uke, og heldigvis er det bare 4 dager til helg igjen.

alvorada sa...

Nydelig! Deilige farger i vinduskarmen der, og den kommoden/skapet var jo bare fantastisk. Når jeg en vakker dag bare blir gift med en millionær... (Oops, too late, jeg er jo allerede gift. Kanskje vi bør begynne å spille lotto?)

Sanna sa...

Jag vill också ha! Vackert!

Tack för ännu mer inspiration!

*kram*

Tove sa...

Å ja, et nydelig kjøkken ja!! Og de stolene med skinn over..og og og alle de flotte detaljene og fargene..utrolig kult

Og når det gjelder de hvite gulvene så skal vi gjøre det selv i vårt nye hus ( fra 1929, men totalrenovert i 04) til høsten. Vi har olja furugulv, og det var pent og lyst en stund det.. Vel, det er jo forsåvidt det enda, men det er så vanskelig å holde rent, må ligge på knærne å skrubbe hver uke..og det er liksom ikke helt meg. Så nå skal det males:) I et nytt/gammelt hus kan dere jo kjøpe annen/ tredjesorterings furugulv for så å male det. Er ikke så nøye om plankene er perfekt når de skal males, og malte tregulv er fint når de ikke er "perfekte" syntes jeg:)

Og på spørsmålet ditt, så er jeg hjelpepleier, også jobbet litt på ullevål. Men mannen min og jeg startet og drev et vikarbyrå, der majoriteten av kundene våre var sykehus og sykehjem i Osloområdet ( iallefall det første året) Og etterspørselen etter intensiv, operasjon og anestesisykepleiere er jo enorm! Så med en slik vidreutdanning blir man iallefall ikke arbeidsledig, eller man kan lettere velge å vrake i jobber da!

Ha en flott uke med planlegging og leiting etter hus!!

klem

Lena sa...

OMG! Bærre lækkert! Men dog tror jeg glatt at det hoppes over hvite gulv i denne heimen, gitt... Jeg har skipsgulv på kjøkkenet, og er veldig glad for det. Det synes nesten ingenting. Og det er jo praktisk til tider. Nemlig. Men kjøkkenet var lekker ja...

Lene sa...

For et nydelig kjøkken! Ja det er lov til å drømme..... Klem, Lene.

Hulda sa...

ENIG! Dette var virkelig stilig!

knack sa...

I love these pictures!! So very beautiful!! I love , love, love the mixture of everything ... so eclectic!! Thanks for this great post:)