torsdag 28. mai 2009

Kjøkken del 1

Først av alt: Tusen takk for veldig hyggelig kommentar, Forførende Farger! Skal legge ut nærbilder av washitapeten når jeg blir ferdig med kjøkkeninnlegg, hadde en bildebonanza i dag, så fordeler bildene litt utover. I tillegg kom det en mann kjørende med mitt nye kjøkkenbord bak på tilhengeren sin(jippi!), så her er det mye kjøkkenlykke om dagen.

Før jul malte jeg kjøkkenet vårt her i studentleiligheten, og etter det har jeg ikke vist frem noe som helst. Resultatet er vi veldig fornøyd med, så vet egentlig ikke hvorfor det har tatt meg så lang tid å få ut bilder, hihi!

















Før bodde vi nemlig i en sigareske, som min arkitektbestefar pleide å si: gulnet, gammel og mørk furu på vegger og tak - akkurat som i en sigareske. Uansett hvor du snudde deg var det mørkt og stygt. Noe av furua har egentlig noe rustikt over seg, den er i tykke planker med slitt patina - egentlig ganske tøff. Så bittelitt av det gamle har fått lov å stå igjen i en prøveperiode.

Feks bak vasken... Har så mange planer for det området. Kanskje skal jeg flislegge det? Nei - vi skal jo snart flytte ut. Hmm. Hver dag får jeg en ny ide om hvordan jeg bør gjøre det bak vasken, noe som tyder på at jeg nok ikkk er typen til å ha rustikk furu som backsplash. Blir nok malt, tror jeg, litt sånn etterhvert.

Begynner med kjøkkeninnredning. Malt med brukket hvit sensmaling. Fant et spann med feilblandet maling på obs, som viste seg å gi perfekt resultat. Kostnad for hele prosjektet ble dermed 150 kr, inkludert en boks grunning. Ok - det er billig! Knottene er ebay, men bestilte egentlig i mintgrønn, og da jeg åpnet pakken fra england lå turkise oppi. Hmm. Gadd ikke sende tilbake, så nå er de turkis.

10 kommentarer:

Perlehvit sa...

ELSKER turkis/havblå farge mot hvitt! Tenker vi innreder gjesterommet i disse fargene:)

Du må vise før-bilder da! Sikkert en mega forskjell!!!

Det ble kjempefint! Blir spennende å se resten +hva du bestemmer deg for å gjøre med veggen over benkene!:)

Klem

frk.B sa...

For noen hærlige bilder og de knottene var fantastiske!

Helt enig med Perlehvit, legg ut før bilder om du har. Det må jo være dag og natt:)Kjenner meg igjen med det å ha planer og tanker for et rom som blir stoppet av - vi vet jo ikke hvor lenge vi blir her..

God helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så flott! Lite Bohemian Chic skulle jag säga. Liker de knottene jag!

Ha en riktigt fin helg.

fru vims sa...

heisann sveisann!

tror jeg likte at det ble feilsendte knotter jeg, hadde nok ikke blitt like god kontrast med mintgrønne...?

uansett så ser det bra ut! :D

vi skal bytte noe på kjøkkenet snart vi også.... oppvaskmaskin :S
gruer meg til å bære ned den gamle og bære opp den nye..
enn om vi bare kunne slengt den over kanten på verandaen, hihi, det hadde spart oss for mye arbeid ;D

Hem och Lycka sa...

Kanonfint, vilka söta knoppar!

kram Mia

Herskapelig shabby sa...

Så stilig!! De knottene var kanonkule!! Gjoirde så masse, og lett å bytte ut om du blir lei. Skjønner godt du er fonøyd!

Ha en fin, fin pinsehelg!!

Klem :)

Maya: sa...

Så utrolig søtt og koselig kjøkken dere har! FIkk litt sånn fransk/middelhavfølelse her nå...sukk. Er nok alt det blå som gjør det:)
Nydelige knotter også, gjør seg med noe annet enn bare sånne vanlige runde.
Så du fikk lov til å male studentkjøkkenet altså? kjempefint at de gir folk lov til det, jeg trodde de var veldig strenge på det:)

Maya

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du har vært!
Synes knottene var bare så herlige, digget fargen..
Ha en fin pinse..
klem

Unknown sa...

Selvfølgelig! Det er jo bare supert for meg ;)

Så utrolig koselig kjøkken!

Persilja sa...

Ååååååå så personligt och fint!!!! Superfint. Vackert med de ljusblå stolarna till träet och knopparna!!! Knopparna är bedårande!!! Skulle bli glad varje gång jag öppnade och stängde skåpen! ;D