mandag 13. oktober 2008

'bibelen' kommer snart i posten

jeg kjenner lysten til å lese interiørblogger kommer sakte men sikkert tilbake. eller ikke akkurat lysten, den har vært der hele tiden, men muligheten. fra jeg ble dålig i graviditeten, (takk kjekke deilige kjæresten min for at du har gjort ALT husarbeidet i 6 uker, hentet lillegutt og stått tidlig opp hver eneste dag, i tillegg til at du jobber for å forsørge meg....) har det vært et umulig prosjekt å gå inn på interiørsider. jeg blir rett og slett fysisk kvalm. flittiglisebloggen var den aller verste, siden vi har både rosa, orange og gult i headeren. graviditeten har mange rare utslag, blant annet at jeg ikke utstår fargen orange, og farger nært opptil. jeg må bare løpe på badet... hihi, utrolig rart hvordan kroppen fungerer.


de siste dagene har jeg vært innom blogger og interiørsider igjen. fortsatt ugg, men det går! hurra! blant annet har jeg fått bestilt meg en bok som jeg har leeeeengtet etter, og som det hadde gått meg hus forbi snart har lanseringsdato.

Dominio - The Book of Decorating eller Storeflittigs innredningsbibel, som jeg tror jeg skal kalle den. de som kjenner meg, vet kanskje at jeg er avhengig av magasinet Domino. et amerikansk magasin, som stort sett setter standarden for det amerikanske interiørmarkedet, i alle fall for moderne chic. et blad som gir meg ny inspirasjon hver gang jeg leser det, som alltid er i forandring, samtidig som de er tro mot en moderne, klassisk og ultimat chic stil. og som takket være min kjekke kjæreste kommer hjem i postkassen min hver måned.

akkurat nå ligger det siste domino ulest oppe ved sengen. og der har det ligget de to siste ukene. jeg innrømmer at jeg har syntes fryktlig syns på meg selv: når jeg ikke engang har greid å lese månedens høydepunkt, hihi!

ryktene sier at boken er usannsynlig gjennomarbeidet, og at den både kan leses perm til perm, rom for rom, eller som en *best of domino*. den er utstyrt med alle tips, som hvor lange gardiner bør være, hvordan en velger stoff som passer sammen, osv osv. så for de som liker litt glamour i hverdagen, og som liker utfordringer i interiørfronten kan ta dere en tur inn på amazon, og for den nette sum av 190 kr kommer boken hjem i postkassen din.

37 kommentarer:

Klaffen sa...

Huff - dette hørtes IKKE bra ut. men gleden er at det er forbigående med ett fantastisk resultat - og vi får da endelig håpe du får igjen lysten til å lese både Domino og andre blader :-) veldig lykke til - våger meg på å si at jeg følger spent med. Klem

Svenska inredningsbloggar sa...

Usch, stackars dig med illamåendet, hoppas att det lägger sig snart..

Men du verkar ha hittat boken med stort B, den verkar ju kanonbra! kram!

Miamor sa...

...hmm.noe å vurdere ja....skulle vel vært et interiørbibliotek i bloggverden også kanskje..nei, dere har iallefall nok jobb!!!
Pussig hva kroppen reagerer på når den er full av hormoner gitt....men det roer seg ned, og man glemmer fort!!! Har prøvd det 4 ganger,hvis det kan være en trøst!! Men så mye du har å glede deg til!! jeg er jobabydame de lux...skulle gjerne hatt flere...men når man er over førti, er det på tide å heller kose med andres småtroll!!!

Ha en finfin dag!!

[ barn i heimen ] sa...

Det fører hvertfall til noe stort...men akkurat nå er det ikke det kjekkeste. Håper du blir bedre snart. Venninna mi ble fysisk kvalm så fort hun så perler:) Ikke kjekt når en blir dårlig av hobbyen..

Lena sa...

Uff høres ikke ut som om du har hatt det spesielt hyggelig den siste tiden... Håper det snart gir seg skikkelig så alt av LYST kommer tilbake!
Boken så spennende ut! Tror det er noe nettopp for meg - og prisen var jo nesten helt gratis også... Lurer på om ikke jeg må litt mer u på nett, nå...
Ha en bedre uke!

Bo med Lena sa...

Hvordan er det med brunt da...? Hvis det går bedre kan du jo komme en tur inn til meg..hi hi.

Spøk til side. Jeg vet ALT om å være dårlig i svangerskap. Var kvalm og svimmel (og sykemeldt) hver time i 2x9 mnd. Helt utrolig hva man orker når man vil ha barn:) Det fine (hvis man kan si det) med kvalme er iallefall at det øyeblikket man føder.. er det borte!! Nydelig:)

Og du, ble så nysgjerrig når du sa du skulle sende meg en mail om noe... Skjønner jo at du er dårlig nå, men var det noe spennende? Skriv, skriv!

Stor bli-kvitt-kvalmen-klem fra meg.

fru vims sa...

jeg føler det på meg at nå går det bare en vei - oppover!
Sakte men sikkert så kan du bade deg i orange og rosa og bare føle velbehag! :)

Den der bibelen din tror jeg at jeg må snuse litt på.
Er så moro med slike bøker!

god klem fra meg

hvitstil.com/Christine sa...

Hei hei.

Jeg føler virkelig med deg! Bare ha i minnet at alle disse kvalme og dårlige dagene er glemt snart. Så morro at du viser den boka. Jeg bestilte den på Capris sist uke, og gleder meg til den kommer. Spennende!

Klem til deg

Vibeke sa...

Den bibelen din tror jeg at jeg må skaffe meg gitt :o)
Gratulerer med et herlig bloggtreff i Bergen, har fått høre så masse positivt fra mange av de som var der, frister til gjentagelse sier alle!!!!!!!Jeg var så misunnelig på dere at jeg dro ut på trøsteshopping for å glemme hele greia.....(fnis)Kom hjem med et bilde og et keramikkrus av lokale kunstnere så jeg hadde en strålende dag jeg også!
Du likte Skoda Superb du også ja :o)Ble den jeg valgte!Huff, masse penger men nå er det gjort så det er ikke noe å tenke mere på.Bilen jeg hadde var på sammenbruddets rand så noe måtte gjøres.

Håper at formen blir stadig bedre!
Klem fra Vibeke

My home is my Castle sa...

Huff da... Stakkars deg. Kan ikke være lett å gå og være kvelm og dårlig hele tiden....
Selv var jeg sååå heldig da jeg gikk med mine. Ikke ETT minutt med kvalme.....

Ønsker deg alt godt og håper det snart gir seg.
Den boken ser megget interessant ut ;)

Klem Kari

Anonym sa...

Hei. Rafiq fra blogg.no her. Kunne du sendt meg en mail på rafiq@charania.no

Anonym sa...

Hei! Måtte nesten le når jeg leste innlegget ditt, for jeg kjente meg SÅ igjen! Da jeg gikk gravid med lillemor, så greide jeg ikke lese interiørblader. Jeg somvanligvis nyter det og gjerne avslutter alle dager med å bla i interiørblader, jeg ville spy bare ved tanken. Jeg vet ikke hva det skyltes, for jeg kunne lese aviser, se på Tv etc, men ikke glansede interiørblader. Artig at det finnes flere der ut med samme merkelige følelser. :-) Lykke til med graviditeten!

Anonym sa...

Den boka er jeg jo bare nødt til å undersøke!!!Takk for tipset!!! Håper kvalmen din gir for godt..Det er skikkelig fælt å være kvalm i ukesvis..Jeg orket plutselig ikke kaffe i min graviditet, og så jeg som er kaffegal da!!
Helt snålt..Ser at du har en snill man som stiller opp når det trengs :))
Ha en fortsatt fin dag! Klem fra Kardemomme

Bo med Lena sa...

Hi..hi...der er vi liker. Jeg elsker kindereggsjokolade. Både fargene og smaken:))

Klem Lena

Josefine sa...

Hei! Så kjekt å høre at du er i bedre form:)
Kan leve meg inn i hvor dårlig du må ha vært når du ikke klarte å lese interiørblader en gang... Det begynner å bli leeenge siden jeg hadde det sånn. Jeg tålte ikke vaskemidler (he-he)- så det ble ikke mye vasking på meg i den tiden.Skal sjekke ut den boken, høres fin ut.. Takk for tipset! Ønsker deg og dine en fin kveld:)) Klem Josefine

Gunhild sa...

For en herlig bok med en enda herligere pris! Takker for tips! Nå har jeg sendt en award til dere, dvs- den gikk til NIB, men passer nok kanskje bedre på denne siden... får gjøre som det passer dere ;) Men vil hvertfall dele ut til en flott og inspirerende blogg! Med kjærlighet fra Lavendelheimen.

Liv Elin sa...

takk for sist - var så moro å møte så mange bloggere på treff!:)
Må være slitsomt å være så kvalm og uggen - så godt du har en som tar så godt vare på deg gjennom det hele! Håper kvalmen kommer seg , og du bare kan nyte svangerskapet (og interiørbladene igjen!;)

Takk ellers for boktips og hyggelig hilsen ! :)
Klem Husrom & Hjerterom

Marianne sa...

Takk for tips, her er noe jeg ikke har prøvd ut:) Og masse lykke til i graviditeten, fint at du har noen til å passe på deg!
Hilsen Marianne

LillaLykke sa...

Spennende boktips, denne skal skjekkes ut :)

Krusedull sa...

Ja, du er heldig storeflittig (eh, minus kvalmen da)! Den boken virker som et "must have"! Tror jeg drister meg til å ønske meg den i tillegg til Schjerning-puter til jul!

Ønsker dere flittige en herlig uke!

Brigg sa...

Huff, så kjedelig da! Grusomt å gå rundt kvalm hele tiden. Jeg var på ferie da min kvalme satte inn for fullt. Var på bilferie. Jeg trodde jeg var EKSTREMT bilsyk. Huff, håper kvalmen din gir seg fortere enn svint så du kan nyte magen og alle de andre som står på pinne for deg! Aldri fått så mye oppmerksomhet som da jeg var gravid:-) Ellers så må jeg jo sjekke ut bibelen din!!

Fru Fjeldhammer sa...

Usj da, storeflittig... kjedelig med kvalme, men verdt det med tanken på hva som kommer..!
klem

Tante Mimmi sa...

Mmmm! Spanande!!!:) Dette må eg finne ut av!;)
Iss! Du er jo øyeblikk oppe å går for fullt!;)
Du har jo ikkje tid til dette!! Heier på deg!

Som mine dager er sa...

Boken er et must - jeg bestille likesågodt. Hjertelig takk for tipset!!!

Du har min ytterste og største medlidenhet kjære du. Finnes det noe verre enn denne tiden med kvalmetokter 24/7 ?? Hvordan holder vi ut?! Den eneste trøsten er at det går over - man må ta tiden til hjelp. TIDEN ???! Man har knapt begrep om tid i denne fasen, for alt er så altoppslukende ... kvalmt. Holdt ut. Bare hold ut! Du blir kronet med verdens vidunder om litt ;-)

Lykke til!

Miamor sa...

....du skjønne dame...Vi fargerike blir såå mye rikere hvis vi tar litt farge fra hverandre vet du..akkurat som regnbuen...
natta!! I morgen skal jeg til Bømlo..Tante Mimmie skal vinke i grøfta....Vakker grøfteblomst det , ikke sant???

Forglemmegei sa...

Hei for en frisk side dere har, veldig inspirerende selv for en som dyrker de duse toner og mest hvit.
fortsett å inspirere
klem camilla
P.S. har prøvd noen ganger å melde meg inn på NIB uten hell, hva gjør jeg feil?..hi hi

alvorada sa...

Stakkars lille søte deg! Du skal være glad du ikke bor her i oransjehelvete mitt. En HEL VEGG i oransje... Uff, unnskyld. Nå ble du vel kvalm bare av tanken. Ikke meningen.

Men den boken din ser snasen ut! Har en følelse av at jeg vil elske den. Når du kommer over intoleransen for oransje er du og bibelen hjertelig velkommen på besøk. :)

Forglemmegei sa...

hei ikke ta ille på vei, tror ikke jeg ble utelatt, men kanskje jorde noen feil hi hi
Takk for beskrivelsen, ska hiv meg rundt å gjør det
klem camilla

mali-mo sa...

Håper formen din tar seg en dramatisk opptur snart ;) Må være mildt sagt lite gøy å ha det sånn, selv om en er glad, hvis du skjønner.

Må sjekke ut denne fargeklattboblende boken din ja ;)

Anonym sa...

Den boken skal jeg kjøpe. Takker "

Anka sa...

Merklig at det skal være så mye styr med graviditeten. Litt komisk også da, hi hi. Men jeg føler med deg!!! God at du kommer deg litt på "beina" i gjen da. Ha en fin dag.

Maria sa...

Hej til jer flittige liser :-)

Nu har jeg faktisk kigget med her lææænge, har kigget, og set, og blevet inspieret over alle grænser. Har set på fine billeder, har set på interiør, og læst jeres tekster.

Nu var det måske på tide jeg giver mig lidt til kende, og slutter som "undercover-hemmelig-læser" ;-)
Jeg hedder maria, har låst blog, som handler om interiør, hverdag, ideer, og mange andre udefinerbaare emner.
Nu dajeg kigger med her, kunne jeg tænke mig at inviere dere med ind til mig også, hvis i har lyst :-)

Om vi vil kigge ind, skal jeg meget gerne sende en invitation gennem blogger. Jeg giver min mail.add. her, så kan i jo skrive jeres mail så jeg kan invitere dere :-)

Klem fra Danmark - Maria.

frk.fryd@mail-online.dk

Anonym sa...

Hei fru Pink :) Takk for kommentar inne hos meg i går kveld..Ser at du vil kjøpe Boligmagasinet, men bildene på bloggen min har jeg hentet fra nettsiden så jeg er ikke helt sikker på hvilken utgave de er klippet fra..Jeg har vært skuffet de siste gangene jeg har kjøpt det bladet..Før var det jo yndlingsbladet mitt, men jeg tror de har fått ny redaktør som ikke har det samme blikket..
Ønsker dere alle tre en fin dag videre :)

Guttemamma sa...

Hei, dere driftige flittige damene! Dere er sikkert ufattelig lei av fjerne folk som meg ( om det ikke bare er meg...?). Har prøvd å legge meg inn under "nye bloggere" , men er usikker på om jeg har fått det til..Legger dere meg videre på en satt dato? For jeg kommer ialefall ikke opp når jeg legger inn innlegg..Beklager maset, men jeg lurer så veldig!!! Takk!

Persiljas Hus sa...

Den var ny för mig! Ser spännande ut. En inredningsbibel är ju aldrig fel!
Måste prova googla på det amerikanska magasinet. Blev nyfiken!

Guttemamma sa...

Takk for svar, la inn kommentar på innelgget datert11.oktober, tror dette blir riktig! Takk for hjelpen, ha en knakandes god kveld!

Rikke sa...

Tusen takk for tipset om hvor man kan kjøpe Domino boka + alle de andre bøkenen jeg nå skal kjøpe på Amazone, var jo et mekka av Interiør bøker der..aahh..gleder meg:)
Og veldig fine julagaver kan det også bli:)

Rikke