lørdag 7. februar 2009

Til Alvorada

Hei du! Denne er til deg:

Via print and pattern fant jeg denne som er laget av Jam Tart.

Husker noen at jeg spurte om råd for å finne vannkoker? (Tusen takk for alle kommentarer, det var virkelig så god hjelp, og jeg ble så glad for så mange linker!)

Alvorada gav rådet: "Fine vannkokere tror jeg rett og slett ikke eksisterer, de har blitt forsømt av all verdens produktdesignere. Disse designerne drikker kanskje ikke så mye te, men holder seg til espresso? Her er det med andre ord bare å gjøre det beste ut av det man har. Og når man uansett ikke finner noe som er 100% perfect, så synes jeg det er bedre å gå for noe helt enkelt, så ser det liksom ikke ut som om man har forsøkt veldig men mislyktes, if you see what I mean???"

Med mine 500 blanke julegavekroner falt valget på den hvite OBH Nordican, som de aller fleste, inkludert meg selv, syntes var et godt valg. Så jeg dro på Expert og møtte: billig plastikk vannkoker. IGJEN! Den så ikke i det hele tatt ut som på bildet... Jeg ble ikke overrasket: tre år med dette har gitt meg en viss erfaring, og nok skuffelser. (Hihi!)

Alvorada har jo helt rett. Det er ikke noe vits å få det til å se ut som vi har prøvd engang. Så her sitter jeg. Med en vannkoker fra Clas Ohlson, til den nette sum av 250 kr. Coline heter 'merke', hihi. Den fungerer utmerket, jeg husket å se på tuten før jeg kjøpte:) Jeg tror kanskje det beste valget ville vært en pen til å ha på komfyren, men jeg skal ha baby, og husker styret med å koke vann på komfyr. Aldri igjen..

På bildet i bakgrunnen et oppussingsprosjekt som fortsatt er 'in the making'. Skatollet blir bra tror jeg, når det blir helt ferdig:) Stoffet er kjøpt på Fretex, og skal bli puter eller forheng.

Og Alvorada; jeg greide ikke å la være når jeg først var inne hos hr Tart. Når jeg først får varene kommer det en liten hilsen i posten. Fant adressen din gjemt langt bak i en epost, hihi.

11 kommentarer:

alvorada sa...

Juhuuu!!!! :) :) :) :) :)
Fantastisk folkevognbuss!!! Hundretusentrillioner takk kjære deg, nå ble jeg glad! Du er herlig :)

Gratulerer med ny vannkoker, ser ut som et utmerket valg til en UTMERKET pris ;)

Har ikke overskudd til å skrive noe mer fornuftig akkurat nå, kroppen krever søvn (den tar for øyeblikket ingen hensyn til hvilken ukedag det er...) men nok engang: Juhuuuuuuu!!! :)

Anonym sa...

Hei og takk for hilsen :) Den pcputa er kjempebra.. da er det jo mulig å blogge fra sofakroken med god samvittighet!

Håper du har ei fin helg!

Maya: sa...

Haha, det enkle er ofte det beste:D
Vakke så verst den vannkokeren der. Den er mye penere enn vår!

Maya

Gamlå sa...

Heisann Storeflittig

Håper jeg treffer deg her i denne bloggen.

Er bare så spent på om du kommer på blogg treffet vårt her i Stavanger Sandnes. Det hadde vært koselig å treffe deg!!

Hadde vært fint hvis du kunne gitt meg et vink om du fremdeles blir med på bloggtreffet. Du vil også i bloggen min se hvem som mest sannsynelig kommer.

Ha en fin Søndagskveld

Hilsen Gamlå

T:o)ve sa...

En slik vannkoker har vi på jobb, og den funker utmerket ;)
Hjemme har jeg Alessi sin, og storkoser meg med den. Helt rett for meg.
Digger forresten folkevognbusse, takk! Scrappet ei side med bilde av ei nettopp. Ønsker meg en blomstret til å reise rundt på ferie i LOL!

Tante Mimmi sa...

Den var jo super den! Enkel og grei!
Men du ...ein gang skal du ha deg induksjonsovn! Det er suuuupert og då kan du ha ein slik på komfyren!
;)
Flotte lampa frå IKea- kjenne eg har litt abstinens...

Minmill sa...

Grattis med vannkokeren. Det var jo en lang prosess for å få kjøpt den da. Håper du er fornøyd med den.
Vil også si at jeg misunner deg den Odd Molly kjolen du viser lenger nede. Jeg er så fan av det merket, men ser jo klart begrensingen i lommeboken min. Må vel klare ett plagg fra vårkolleksjonen håper jeg. :)

alvorada sa...

Plastmatten er veldig liten, derfor kostet den bare 169 kroner. Jeg kjøpte den i Trondheim på torsdag :)

Ingrid sa...

Neeei! Storeflittig, du må ikke ta meg av NIB! Jeg har ikke bedt om det!! Jeg har varslet at jeg vil stenge bloggen, men jeg vil jo ligge på NIB helt til den evt. blir stengt, slik at jeg får varslet flest mulig og fått dem med over i min stengte blogg.
Og dessuten ser jeg jo at f.eks. Molly er på NIB ennå, selv om hun har en blogg som kun er åpen for folk hun godkjenner. Det kan vel jeg også?
Dårlig gjort å slette meg fra NIB uten at initiativet til det kom fra meg iallfall..... Håper dere får meg tilbake igjen!

Ingrid sa...

Hei Storeflittig! Takk for at du la meg tilbake igjen! Skjønner at dere ikke vil ha stengte blogger på NIB.. men min er jo ikke stengt ennå. Jeg har tenkt å la den ligge slik iallfall en uke, slik at alle som "kjenner" meg og leser bloggen min blir varslet og kan bli med videre. Og mange av mine lesere finner meg jo nettopp i bloggrollen på NIB, derfor var det lite ønskelig for meg å forsvinne derfra nå.
Jeg lover å gi beskjed når jeg stenger, slik at dere får ta meg bort da!
:)

Anonym sa...

Det er ikke lett å finne en vannkoker som både ser bra ut og er god i bruk, nei. Vi har en i hvit plast - ikke lekker, men ålreit, og den er kjapp.