torsdag 10. april 2008

Hjemme hos Bo med Barn

Bo med Barn var en av de aller første bloggerne jeg virkelig likte. Vi er jo ganske nye i gamet, men allikevel. Hun har så god smak! Lena utdanner seg innen interiør, og drar på stadige sjelevandringer til Bolina i Oslo, som er hennes "moderskip". (Hihi!)

Vi har fått lov til å få en omvisning i hennes hjem, så her er det bare å ta frem te/kaffekoppen og bruke god tid til å nyte av bildene! Denne kransen henger på døren. (Og jeg har en helt lik på min, bare hjerteformet. Er det rart jeg liker stilen til denne damen?)



Fem raske:


1: Hvilke tre ord beskriver best stilen din?

Skandinavisk, lyst og rene linjer. En god blanding mellom nytt og gammelt, men først og fremst må det være funksjonelt. Er ikke så glad i nips, men gjerne hyggelige ting med bruksverdi.

2: Hvilket av dine møbler er du mest glad i?

Veldig vanskelig. Slagbenken min på kjøkkenet. Denne sov jeg i hver gang jeg hadde spist når jeg var gravid og kjempekvalm. Denne "reddet" svangerskapene mine, og den kryper jeg oppi hver dag med en kopp te. Deilig! (Er også veldig glad i den altfor dyre sofaen min fra Ire.)

3: Hvis du hadde ubegrensede ressurser: hva er ditt drømmehjem?

Enda nærmere sjøen! Jeg får så ro i sjela av å være i nærheten av vannet, og det var en av grunnene til at mannen min klarte å lokke meg ned hit hvor vi bor nå. Så ville jeg hatt et arkitekttegnet hus med masse atmosfære og lure løsninger. Man blir klok av å bo... så nå tror jeg at jeg kunne tegnet et klokt hus. Hagen/uterommet er også viktig. Den skulle vært "helt meg" med full av overraskende elementer og planter som blomstret hele sommeren igjennom, gjerne i blå-lilla toner. Akk... drømme... drømme.

4: Hvilket nettsted er din inspirasjonskilde nr 1?

Klarer ikke helt å velge mellom Julias vita drømmar eller BO. Begge to har nydelige bilder med et så utrolig flott lys og en helt utrolig atmosfære!

5: Hvem ville du gitt frie tøyler til å dekorere ditt hjem?

Helene Hennie på flekken!! Men da skulle hun hatt med seg en liten pengesekk også:)


Hjemme hos.

I gangen henger denne knaggen. Jeg liker den søte glasskransen som henger til pynt! Interiøret er preget av det naturlige, de brune tonene, de blå detaljene og et svært rent uttrykk. Bare etter bildene fra inngangspartiet kan en lese stilen hennes. Det er så gjennomført!



Kjøkkenet er hvitt, med blå juleplatter fra Porsgrund og annen blå dekor som fargeklatter. Av en eller annen grunn syns ikke eieren at kjøkkenet har strengt nok uttrykk. Jeg syns kjøkkenet er helt nydelig, jeg. Hvem ønsker seg ikke en Stelton kaffekanne? Detaljbildet under har en egen stemning, rent og vakkert.





Stuen har en varm lys farge på veggene, som både er delikat og koselig. Jeg syns Bo med barn balanserer inn det blå så fint, slik at det blir en naturlig helhet i huset. På veggen henger litografier av norske kunstnere, blandt annet Rittun. Jeg elsker de små brune lysestakene! Skinnfellen i den blå stolen ser så innbydende ut. En sånn herlig krok!







De to barna i huset er heldige. Nyoppussede rom, som er søte små øyedrops:) Det ene er blått med prikker. Jeg syns det er så fint å se et jenterom som ikke er rosa (samme som hos mimmi magnolia som har rødt). Det er så fint å se at noen greier å styre unna massehysteriet og lage noe som er like søtt, men enda vakrere! Barnerommet har en fantastisk seng, med puter i stoff fra Stoff og stil, Lenas gullgruve for tekstiler.





Vi avslutter hjemmehos med bilder fra terassen. Jeg skulle virkelig ønske dette var bilder fra mitt hjem! Skinnfeller er virkelig høyt oppe på min ønskeliste etter inspirasjon fra Lenas hjem.





Kjære Lena; tusen takk for at vi har fått lov å vise frem ditt nydelige hjem. Du har en stil som treffer mange rett i hjertet, og som spenner så vidt at både jeg og Fru Pink kan identifisere oss med den!

Her er linken til Bo med barn en gang til, der kommer du til å trives!!

6 kommentarer:

Living by Milla sa...

Hej !
Tack snälla du för din fina kommentar, jag blev såå glad !

Mysig blogg och vackert hem så jag kommer gärna tillbaka !:)
Jag har en sak till dig...

kram!

Ann Helen sa...

De brune skinnfellene er så fine!! Står høyt på min ønskeliste også:) Og kjøkkenet er kjempefint, synes jeg!

Bo med Lena sa...

Tuuuuusen takk for kjempeflott "Hjemme hos-innlegg", og tusen takk for kjempekoselige ord. Det varmet godt i hjertet...særlig nå på tampen av oppgaveinnlevering når inspirasjonen og selvtilliten ikke er så høy. Dette gjorde virkelig dagen min:)

Gleder meg til å se mange inspirerende hjem her framover!

Stor klem til dere alle tre fra meg:)

Miamor sa...

Så flott det var hos Bo med barn! en av mine favoritter også!!

Hulda sa...

Veldig koselig og fint i dette hjemmet. Likte så godt terrassebildene.

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Härligt inlägg/reportage från bo med barn bloggerskan ♥
Helt enig, hennes blogg är superfin & genomförd.

& er blogg är FAB!!

Njut helgen